Hogyan kerülhetők el a rendkívüli költségek télen?

A fogyasztók és a vízmű közös érdeke a fagykármentes tél. Februárban a hideg időjárás komoly károkat okozott a házi ivóvízhálózatokon, ez közel 3000 fogyasztót érintett a DRV működési területén. Az elfagyások leggyakrabban a kellő gondosság illetve a szakszerűség hiánya miatt következnek be, a fogyasztók gyakran nem fordítanak kellő figyelmet a vízmérők megfelelő szigetelésére.

Napló Online

A felkészületlenség nemcsak kellemetlenséggel jár, hanem anyagilag is jelentős, ugyanis a mérőcsere költsége a fogyasztót terheli, pedig néhány egyszerű lépéssel jelentős anyagi károk előzhetőek meg.A DRV Zrt. felelős szolgáltatóként ebben segít mérőelfagyás elleni kampányával.

A hideg időjárás minden évben komoly fagykárokat okoz a házi ivóvízhálózatokon, melyek mind a kellemetlenséget tekintve, mind anyagilag megterhelőek lehetnek. A vízmérő cseréjének költsége ugyanis minden esetben a fogyasztót terheli. Ugyanakkor, amennyiben a vízmérő hitelesen mér, de a házi vezetékszakaszon keletkezik a hiba, és a csősérülés következtében jelentős mennyiségű ivóvíz folyik el, akkor az anyagi kár a szokásos havi számlaösszeg sokszorosára, akár többszázezer forintra is rúghat. A szolgáltatott ivóvíz ellenértékét ilyen esetben ugyanis a fogyasztónak kell megfizetnie. Azonban a kár megfelelő felkészültséggel és szakszerű szigeteléssel elkerülhető.


„A vízmérőakna belső felületét, az akna mennyezetét és oldalfalát is megfelelő szigeteléssel javasoljuk ellátni. A szigetelőanyag tekintetében fontos, hogy nedvesség hatására ne veszítsen szigetelőképességéből, alkalmazható például hungarocell. Az aknafedlap megfelelő zárását ellenőrizni kell, nem lehetnek hézagok, ahol a hideg levegő az aknába áramolhat. Ha pedig az ingatlant nem használják, akkor mindenképpen szakszerűen vízteleníteni kell a rendszert, és rendszeres időközönként ellenőrizni, vagy megbízott útján ellenőriztetni az esetleges csősérülés elkerülése végett.” – tájékoztatott Szebényi Tibor, a DRV Zrt. értékesítési vezetője.

A fogyasztók és a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. közös érdeke a fagykármentes tél, ezért a szolgáltató mérőelfagyás elleni kampányt hirdet. A vállalat stratégiájának egyik fő pillére az ügyfélközpontúság. A DRV Zrt. felelős szolgáltatóként kiemelt figyelmet fordít a fogyasztóbarát szolgáltatások megteremtésére és fenntartására, az alapos tájékoztatásra. A mérőelfagyás elleni kampány célja, hogy a fogyasztókat időben tájékoztassák a veszélyekről, és felhívják a figyelmet a megelőzésre, a szakszerű teendőkre. A szolgáltató célja, hogy a megelőzésre helyezve a hangsúlyt évről-évre kevesebb kellemetlenség terhelje a Fogyasztókat.

A vízmű egy nyereményakciót is indít, melynek keretein belül a fogyasztók 2013. január 10-ig küldhetik be fotós beszámolójukat az óvintézkedéseikről. A résztvevők között pedig egy háromnapos hévízi fürdőbelépőt sorsolnak ki. (x)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!