2009.07.16. 15:36
Csoki, vanília, eper - Látogatás a veszprémi jégkrémgyárban
Veszprém - A rekkenő hőségben a legmegfelelőbb helyre, az Algida jégkrémgyárba invitálta a sajtó képviselőit a cég, akik bepillantást (és kóstolást) nyerhettek a jégkrémgyártás kulisszatitkaiba.
Az Unilever kilenc európai jégkrémgyára közül az egyik, a veszprémi, 52 ezer négyzetméteres területet foglal el, a jégkrém készítésben 116 saját és 350 idénymunkás vesz részt.
A gyárban elkészített jégkrémek 20-25 százalékát fogyasztjuk el mi, magyarok, a többi Európa más országaiba kerül - tudtuk meg Szatóri László gyárigazgatótól.
A gyárban egy óra alatt egyébként többek között 20-25 ezer Magnum jégkrém készül. Ahhoz, hogy Veszprém minden egyes lakójának készítsenek egy ilyen jégkrémet, mindössze két és fél órára lenne szükség.
Ehhez a mennyiséghez egyébként ezer tonna csokit és tejet, valamint több mint kétszáz tonna kakaóport használnak fel.
Magyarországon a csoki, vanília, eper ízek a legnépszerűbbek, az utóbbi években azonban jelentősen előretört a Carte d'Or prémium termékek között a jégkrémdesszert különlegességek, mint a fekete-erdő torta, a somlói, a Rákóczi túrós, vagy az idei év újdonsága a dobostorta.
A vitalitás, az egészséges életmód jegyében egyébként cukorbetegek és diétázók vagy szimplán csak az egészségükre figyelőknek is kínálják a megszokott ízeket light, azaz cukormentes formában.
*
A gazdasági válság mélyülésével még inkább előretörtek az alacsonyabb árkategóriát képviselő kereskedelmi márkák, a gazdaságosabb kiszerelések, az árakciók - mondta el a gyárigazgató.
A fogyasztók igyekeznek racionalizálni vásárlási, fogyasztási szokásaikat, bár a az első félév értékesítési eredményei azt igazolják vissza, hogy a fogyasztók nem mondanak le a mindennapos apró örömökről.
Pozitívan szerepelnek a prémium márkák is, hisz ez a célcsoport kevésbé árérzékeny. S bár a jégkrém fogyasztást az időjárás is jelentősen befolyásolja, az Unilever sikeres szezonra számít az idén.