Belföld

2009.06.19. 02:29

Ki bukott valójában? Érettségi nélkül mit érek én?

Veszprém - Felháborodott édesapa kereste meg szerkesztőségünket az elmúlt héten, gyermeke osztályában 130 bukás volt félévkor, és azóta sem javult lényegesen a helyzet. Véleménye szerint ez nemcsak a diákok hanyagságának a következménye, hanem az iskola is hibás.

Gaál Julianna

A Séf Vendéglátó-ipari Szakközépiskola és Szakiskola előtti játszótéren találkozom az osztály négy tanulójával és az édesapával. 

Nevezzük őket Áginak, Juditnak, Lacinak és Tominak. Mind a négyen Veszprémbe jártak általános iskolába, Ági és Judit közepes átlaggal kerültek a Séfbe. 

Mindketten másodszor járják a 9. osztályt, első alkalommal Ági négy, Judit három tantárgyból bukott, ezért ismételnek. 

Most, év végén Ági két tantárgyból, Judit pedig négyből lett elégtelen. A fiúk először járják a 9. osztályt, Laci négyes átlaggal került a szakközépiskolába, Tomi gyengébb volt, alig hármas. 

Laci félévkor négy tantárgyból bukott, de év végére összeszedte magát, csak irodalomból kell pótvizsgáznia. Tomi félévkor nyolc, év végén hat tárgyból bukott, azt mondja, az elején nem tanult eleget, és félév után már képtelen volt összeszedni magát.

A diákok két fő pontban próbálták megfogalmazni azt, szerintük miben hibázott az iskola. Az egyik a tanórai fegyelem kérdése, ez különösen a matekórákra vonatkozik. 

A másik az oktatási módszer, mely alatt elsősorban azt értették, hogy az elvárások nem mindig egyértelműek számukra és a magyarázatok sem mindig követhetők. 

Abban egyetértettek, hogy a tanárok többsége emberséges és az iskolában jól érzik magukat, valamint azt is bevallották, hogy sok esetben ők is hibáztak, mert nem készültek eleget az órákra. Megkerestük az iskola vezetőjét is.

A megye több középiskolájában hasonló a helyzet. A Táncsics Mihály, valamint az Öveges József Szakközépiskola kivételével mindenhova pontszám alapján veszik fel a diákokat. 

A tanulók tudása és az elvárható szint közötti különbségeket korrepetálással próbálják a pedagógusok eltüntetni. A megkérdezett iskolákban átlagban 10-15 százalékos a bukások aránya, ezek többnyire 9-10. osztályban fordulnak elő. 

Az említett intézményekben a sikertelen tanulók inkább évet ismételnek, mint hogy átmenjenek a szakiskolai osztályba. Az iskolában sok a hátrányos helyzetű gyerek, akik magukra maradnak döntéseikben

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!