Alsóörs

2014.11.24. 19:25

Bolygó a Balaton vizén - Jövőre lesz kilencvenéves a híres vitorlás hajó

Az alsóörsiek számára már több mint fél évszázada ismerős lehet a Bolygó nevű vitorlás hajó látványa, amely 2015-ben ünnepli 90. születésnapját.

Szendi Péter

1925-ben készült, a felső-ausztriai St. Gilgenben, és 1926 óta – igaz, először még füredi hajóként – aktív részese a balatoni vitorláséletnek. A 2012-es restaurálást és újraavatást követően a hajó ifjonti hévvel vetette magát a habokba. Az állandó legénység mellett gyakran sok új vendéggel vitorláznak, a cél is nagyon változatos, akár menet közben is változhat. Legyen az akármilyen kicsi, eldugott kikötő, egészen biztosan ott is ismerik és szeretettel fogadják az öreg Bolygót. Az idei szezon – a sok gyenge szeles versenynek köszönhetően – kevésbé volt „éremdús”, mint az megszokott, de így is szinte minden nap kihajózott ez a klasszikus vitorlás hajó.

A legénység összeszokottan szeli a habokat. A kép a Kékszalag díjkiosztóján készült. Balról jobbra: Póczik András, dr. Rácz Sándor, Fináczy László, Kirchknopf Gábor és Fekete Gyula (Fotó: Gebhardt Hedvig)

A szezon első versenyén, május elején az ezüstérmet sikerült elhozni Yardstick-III. kategóriában. Nem sok pihenő jutott a csapatnak, hiszen a következő héten már a balatoni évadnyitó iForex- nagydíjért szállhatott vízre a mintegy 150 hajót számláló mezőny. Ezen a versenyen az első helyét sikerült elérniük.

A tavasz talán legnépszerűbb megmérettetése a Pünkösdi Regatta, melyen idén is több mint 250 hajó állt rajthoz, éppen lecsúsztak a dobogóról. A Tramontana-kupán megszerzett első hely és a Kishamis- emlékverseny 2. helye után a túravitorlázók igazi megmérettetése következett, a 34. Csillagtúra. A naplemente utáni szokásos vihar ezúttal elmaradt, sőt a hajnali órákban szélcsend borzolta a minél több kikötőt érinteni szándékozó mezőny idegeit.

A Pünkösdi Regatta után ismét egy negyedik hellyel kellett beérniük az alsóörsieknek. A Kékszalagon a délutántól fokozatosan erősödő szélben naplementekor érték el Keszthelyt, majd visszafelé a már-már viharos szélben vitorláztak éjszaka. A hajnali órákban, a Tihanyi-szorost elhagyva 60–70 km/órás szélben haladtak már orrvitorla nélkül. 17 órányi versenyzés után 11 másodperccel szo-rultak a dobogó második fokára.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a veol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!